Bromsten ICT Weblog

Just another WordPress.com weblog

Kurage och framtidstro

Jag hade förmånen att få besöka Isle of Man i våras. 5000 datorer från förskola och uppåt hanteras av 8 personer, och det fungerar lysande.
Skolorna upplevs självklart som en uppdaterad och dagsaktuell miljö. God traditionell metodik influerad av digitala media utan att det blir tekniskt komplicerat.

Vi har för få skolledare och politiker med vision och kurage i vårt land. Mötte Angus King tidigare guvernör i Maine och intiativtagare till deras stora 1 till 1 satsning. Där vågar man satsa för man vet att annars hamnar man sist. I Stockholm har man sagt att vi ska ha nått internationellt nämnbar klass år 2030!
Du milde! Det är att undvika risker totalt!

juli 31, 2008 - Posted by | 1 | , ,

1 kommentar »

  1. Ja, och jag var inbjuden till Redmond där jag träffade 20 lärare från hela världen. Jag upplevde att Sverige var det sämst framtidstänkande landet då det gällde framtidens redskap och syn på lärande. Tack för ditt inlägg hos mig… Anne-Marie

    Kommentar av anne-marie Körling | juli 31, 2008 | Svara


Lämna en kommentar